דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמות דודי שמש בארץ 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 340   [ נצפה 3023 פעמים ]

דוד שמש איננו רק מיכל מים וקולטים - דודי שמש הם בעצם מערכות סבוכות ורגישות הכוללות דודי שמש וקולטי שמש, צינורות, חומרי בידוד, ברזים, שסתומים, מעמדי מתכת, גופי חימום חשמליים, מפסקי חשמל וחיבורים לחשמל. לכן, ייצורם והתקנתם של דודי שמש איכותיים איננה משימה פשוטה.
מכל זאת נובעת מסקנה חשובה: ייצורם של דודי שמש חייב להיעשות על-ידי חברה אמינה שהתמחתה בכך; דודי שמש חייבים להיות בנויים ממיטב החומרים ותוך בקרת איכות קפדנית; דודי שמש חייבים להיות מיוצרים בהתאמה לתקן המחייב; וגם התקנתם של דודי שמש חייבת להיעשות בידי מומחים בלבד, לפי התקן המחייב ותוך הבטחת תקופת אחריות מלאה בהתאם לתקן. הלקוח, בבואו להזמין דוד שמש לביתו, חייב להיות מודע לכל זאת.

עובדה: אין עוד מדינה בעולם בה מנומרים הגגות בכמות עצומה כל כך של דודי שמש וקולטי שמש כמו בישראל. עובדה: רק בישראל נחסכת אנרגיה באחוז שניתן בכלל למדידה הודות לקיומם של דודי שמש לאספקת מים חמים. עובדה: אין עוד מדינה בעולם בה קיים תקן בנייה המחייב התקנת דוד שמש בדירה חדשה. הכיצד?
פשוט מאד: המערכת של דוד שמש וקולטים הומצאה ופותחה בישראל, ומנצלת את העובדה שישראל ברוכה בשמש ברוב ימות השנה. לכן, השימוש במערכות דודי שמש הוכח ככדאי מבחינה כלכלית, ומכאן היתה הדרך קצרה ליצור תעשייתי של דודי שמש וקולטים, לשימוש הקבוע והנפוץ של דודי שמש ולהגדרת התקנים המחייבים לכך.

יתרונותיהם של דודי שמש ידועים - דודי שמש חוסכים אנרגיה, דודי שמש מפחיתים זיהום אויר, דודי שמש חוסכים כסף, דודי שמש מספקים מים חמים ברוב ימות השנה. נשמע אידיאלי, אך האם אין כאן גם כמה בעיות?
כמובן שיש. דודי שמש (וגם הקולטים) חייבים לעמוד בלחצים גדולים של מים כמעט רותחים; הזכוכית של הקולטים נמצאת תמיד בסכנת שבירה; האבנית המצטברת בכל דוד שמש עלולה לסתום אותו או את הקולטים; במקומות הקרים בארץ קיימת סכנת קפיאה בחורף; שינויי הטמפרטורה הגדולים עלולים לסדוק דוד שמש או קולט שנעשתה בו שגיאת ריתוך כלשהי; וקיימות גם בעיות בטיחותיות בהובלה ובהתקנה של דודי שמש (בעיקר על גגות רעפים משופעים) ובשילוב המסוכן של חשמל ומים (באותם דודי שמש בהם מותקן גם גוף חימום חשמלי).

רוצים לדעת עוד? כנסו לאתר אידיאל יצור דודי שמש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב